Makovec

Příliš jednoduché, aby to byla pravda?

cruelty-free dairy-free vegan eggless oil-free  healthy



Věc se má takto. Jste doma sami. Sedíte u počítače, ležíte na gauči... a teď to přijde! Ta plíživá příšerka. Ano. Chuť na ,,to něco" sladkého. Jazyk se začne pomalu kroutit, zoufale lapá po dávce cukru a nedává pokoj! Fantazie vám začne nabízet širokou škálu představ a mozek neúnavně podporuje tělo v chtíči po ,,tom něčem". 

 No a co teď? Doma žádná čokoláda není, vy jste příliš líní vstát, obléknout se a jít do nejbližšího obchodu, a babička a její buchty jsou daleko. V záchvatu zoufalství vás napadne něco upéct, ale doma máte jen mouku, nějaký zbytek máku z předchozích pokusů péct.. a to je asi všechno.

,,Hm," napadne vás možná. Já vám ale říkám -  našli jste Svatý Grál! Stačí ještě najít otevřené mléko strčené vzadu v ledničce, špetku kypřícího prášku a sladidlo -  a jste vysmátí!

Takhle jsem několikrát utišila tu bestii aka chuť na sladké. Buchta, kterou z těchto ingrediencí stvoříte, je vláčná, voňavá a udělá službu jak vaším chuťovým buňkám, tak vašemu bytu, neboť jej prostoupí teplá a sladká vůně, která vám přivodí téměř extatické pocity.

Tak tedy sem s tím!

Na buchtu potřebujeme:


2 hrnky celozrnné mouky(substitut: klasická hladká mouka)

1 hrnek rýžového mléka (sbt.: obyčejného mléko, nejlépe BIO kvalita)

1 hrnek mletého máku

Agávový sirup - dle toho, jak sladíte(já dávám cca 4 lžíce) (sbt.: cukr)

lžička kypřícího prášku

(lžička jedlé sody, ovoce..)

Let's make this thing happen!

Pokud máte mixér, není nic jednoduššího než všechny složky do něj postupně naházet a spustit. Jestliže nemáte, nejprve smíchejte suché ingredience a následně přidávejte mléko. Jestli se vám zdá směs příliš tuhá, přilijte více mléka nebo vody.

Výsledné těsto nalijte do formy (já miluji silikonové formy, které nemusíte vymazávat - pokud nemáte, vymažte je buďto kokosovým olejem, nebo máslem, následně vysypte moukou). Dejte do předehřáté trouby na 180°C na cca 30 minut. Já to dělám tak, že mám cílově půl hodiny, nicméně stav buchty chodím pořád kontrolovat,takže jestli se mi zdá už hotová ještě před dosažením 30  minut, tak ji vyndám,.. a naopak. Přeci jenom ... každá trouba peče jinak, že.

A máme to!


 Pokud jste byli takoví šťastlivci a našli jste ovoce (..těsně před odchodem z mísy), určitě to dalo makovci kik navíc! Pokud jde o mě, mně na makovci nejvíc sedly sladké švestky, meruňky a rybíz. A pokud ne, vůbec nevadí. Buchta je skvělá i ,,nahatá". 

 Nemusím ani říkat, jakou službu děláte i svému tělu. 

Například takový mák je především významným zdrojem vápníku, kterého obsahuje dokonce daleko více nežli mléko nebo sýry.

Pozitivně působí také na svalovou a nervovou soustavu, kde napomáhá například ke zlepšení naší paměti a spoustu dalších  benefitů následuje. Tak proč nenakopnout tělo vápníkem v tak lahodné podobě? .... taky si myslím.


BON APPÉTIT.