O kom, o čem..

Úvodem ...

 Jmenuji se Bára, ale můžete mi říkat Javore nebo Džůví.
,,Cože?" ušklíbnete se možná.
 ,,No to je dost divná přezdívka pro holku..".
Je. Vysvětlím. Mé příjmení je Javůrková. Malý javor.


Zábavné je, že do svých 14 let jsem vlastně nevěděla, že mé příjmení má tenhle význam. Nějak jsem se tím nezabývala. Javůrková mi přišlo stejně nonsensové jako třeba Stryhalová nebo Chabková. Co si pod tím představíte? Přesně tak. Nic. 

Přišel však 14 rok a já procitla. Stalo se tak díky mé kamarádce Sáře. Ze dne na den mi začala říkat Javore, pak to zkomolila na Džejvora a následně zjemnila na Džůví. Tehdá mi přišlo konečně na mysl: ,,Hej! Tvoje příjmení znamená malej javor! To je hustý!"

Nu, a to byl zrod mé přezdívky, která se mě drží už 8 let.

Jak tlusté dítko k blogu o zdraví přišlo ..

Jako malá jsem byla poctivý kus. Váha mi během dospívání kolísala nahoru a dolu.
Štíhlá, buclatá, štíhlá, buclatá .. I přes veškerou nenávist k tělu..
přišla pasivita k tomu, co jím a co s ním dělám.
Srpen 2013.
Uviděla jsem své tělo v plavkách. Rozbrečela jsem se.

Říjen 2013
Ze dne na den jsem si začala číst etikety potravin, vyhýbat se rafinovanému cukru, smaženým věcem ..zkrátka všemu, o čem víme, že je nezdravé.
Objevila jsem Jillian Michaels. Zhubla jsem a mé tělo a má mysl nabyly na síle.

Co ale pro mne bylo a je podstatné, je cítit se zdravě a šťastně ve svém těle. Zacházet s ním něžně.
Je to úžasný stroj a pokud chceme, aby nám sloužil dobře,
nebudeme do něj lít olej z friťáku, no ne?

Ovšem přiznám se, stále válčím s negativními pocity vůči němu. Je to dlouhý boj, ale vyplatí se.
Svatba ségry 2015
Pozn.: V této době jsem již 3 měsíce necvičila ani den. Not proud.
Po etapě vaření a pečení zdravých pokrmů pro sebe a své blízké jsem podlehla nátlaku své ségry Terky(aka Saláta - Terry Make-up Tutorials) a založila blog.

Krátká verze dlouhého příběhu ...k tomu se dostaneme možná později.

:)