Perník s meruňkovou marmeládou.

Perníkový táta

cruelty-free vegan eggless dairy-free healthy oil-free low-fat

Nemůžu si pomoct, ale vždy, když se řekne perník, vybaví se mi název seriálu Perníkový táta.
A nejzvláštnější je, že ten seriál vůbec nesleduji. Dnes jsem na ČSFD.cz hledala nějaké seriály, které by mě zaujaly. Má nesmrtelná láska Sherlock , Teorie velkého třesku a další.. mě sice nikdy neomrzí, nicméně chtěla bych to trošku osvěžit.

A narazila jsem na Perníkového tátu.

Ovšem.. místo toho, abych si seriál pustila, mě přepadla chuť na perník.  Ten typ, který má křupavou kůrku a vláčný vnitřek, plněný marmeládou. Ten, co se vám díky své křehkosti lehce rozpadá, takže máte prsty od marmelády.. jako v reklamě s dětmi, které jsou upatlané od čokolády a hýkají štěstím.
Možná to zní zvláštně, ale takhle mám ten perník prostě ráda.
Jestli i vy, pak vám zachutná tato verze.


Let's do it!

2 hrnky celozrnné pšeničné mouky


1  1/2 hrnku rýžového mléka

3 lžíce agávového sirupu

Meruňková marmeláda na namazání(doporučuji St. Dalfour. Je slazená nepřislazenou ovocnou šťávou. To chceš!)

Půl balíčku kypřícího prášku do perníku.

Perníkové koření - dávkování dle preferencí.

Postup:

Prostý a rychlý postup jako u makovce. Naházejte všechny ingredience do mixéru, jakmile to dosáhne ideální konzistence - nalijte do formy(pokud máte silikonové, nemusíte vymazávat. V opačném případě vymažte a vysypte moukou). Jestliže nemáte mixér, nejdříve smíchejte suché ingredience a následně tekuté.

Pozn. ke slazení:
Každý má jiný jazyk, nicméně snažte se to nepřehnat se sirupem, pokud se vám bude stále zdát, že to není dostatečně sladké. Pamatujte, že perník budete mazat marmeládou, která je sama o sobě dost sladká. Ale jak říkám.. každý má jiný jazyk.
Nezapomeňte během pečení řádně testovat chuť těsta.
Mňam!
Dejte do předem vyhřáté trouby na 180 stupňů Celsia na cca 30 minut. Průběžně však kontrolujte, ta potvůrka může být dříve i později.

Po vyndání z trouby nechte vychladnout a opatrně podél rozřízněte.. tak, aby z buchty byly dvě půlky. Tohle je trochu výzva. Krájela jsem to ozubeným nožem, takže mi to šlo trošku šejdrem, ale co ... Příště nebudu tak hrr a vyzkouším krájení nití.

Namažte marmeládou a přiklopte druhou půlkou. Nakrájejte na stejně silné kusy, nebo jak uznáte za vhodné. 

Tradáááá!

BON APPÉTIT.