Vanilkové muffiny s kousky pomerančové čokolády.

Vanilla Sky
cruelty-free vegan eggless low-fat healthy dairy-free oil-free gluten-free

Už jste si někdy koupili ty zázračné krabičky od dr. Oetkera? 
Mluvím o těch magických směsích, které vysypete do mísy a přidáte jen olej a vodu. Já ano.

Když jsem byla malá, běhávala v televizi reklama na Krtkův dort. Přišlo mi to prudce geniální!
Koupím si krabici, vysypu a mám hotový dort?
Mamí, mamí kup to!

Jenže následně mě maminka vytrhla ze země zázraků a vysvětlila mi surovou skutečnost.
,,Kdepak, Barborko, v té krabičce je jen taková směs a tu musíš vysypat a ..."
V tu ránu veškeré mé nadšení opadlo.
Ovšem časem jsem se pro magické krabičky opět nadchla. Jejich jednoduchost, rychlost a výsledná chuť zkrátka neměly protivníka. Udělat domácí muffiny? Ne, děkuji. Moc složité. 

Ó ano, měla jsem to v hlavě takto sesumírované. Prozření o tom, že domácí muffiny jsou jednoduché jako sebrat dítěti lízátko ale nakonec přišlo. Co mě k tomu dovedlo, byla prostá věc. Přečetla jsem si složení zázračné krabičky.

PŠENIČNÁ MOUKA, cukr, čokoládové kousky 9,6 % (cukr, kakaová hmota, kakaové máslo, emulgátor (lecitiny), aroma), fruktóza, kypřicí látky (hydrogenuhličitan sodný, dihydrogendifos­forečnan sodný, glukono-delta-lakton), stabilizátor (karboxymethyl­celulóza), jedlá sůl, aroma

Brrrr. 

Nevím jak vy, ale já se bez rafinovaného cukru a extrahované fruktózy obejdu. A záhadných aromat rovněž.Z čeho asi jsou?

Hmmm.

Ovšem můžu vás uklidnit. 
Lahodné a jednoduché - a hlavně zdravé a bezlepkové - muffiny můžete s klídkem udělat doma.
A váš organismus ani svědomí to nemusí zatížit.


Takže bez dalších řečí.. jdeme na to!

2 hrnky pohankové hladké mouky

1 hrnek rýžového (nebo vámi preferovaného) mléka

1/4 hrnku jablečného pyré ( nejlepší je Alnatura )

Lžička vanilkového extraktu (seženete např. v Marks&Spencer's. Ještě můžete vyzkoušet mletou vanilku. Tu vyzkouším příště )

Pomerančová čokoláda(nebo dvě?Mmm..) (dle preferencí. Já osobně kopu za iChoc. Je organická a složení i chuť jsou fantástiš!)

 Agávový sirup ( slaďte dle chuti)

Půl lžičky jedlé sody

Lžičku kypřícího prášku

Postup:
Budete překvapeni, ale tyto muffiny mají úplně jiný postup, než jiné zákusky na těchto stránkách.
Je to tak.
Je to trochu komplikovanější.
Vše smíchejte dohromady.
Tečka.
Muhuhahahaha!
Vyděsili jste se?

Inu, jak jinak. Pokud máte mixér, naházejte do něj všechny ingredience - kromě čokolády - a mixujte, dokud nemáte hladké těsto. V opačném případě smíchejte v míse nejprve suché ingredience a následně tekuté. 
Po dosažení požadované konzistence do těsta ručně zamíchejte kousky nadrcené čokolády.
Cože, nadrcené? O tom se nezmínila! Jak nadrcené?!
Lehce.
Tabulku dejte do pytlíku, nebo alobalu, a naklepávejte ji jako řízky. Kladívkem, válečkem, nebo čímkoli tvrdým, co máte po ruce. 
Část rozdrcené čokolády nasypejte a zamíchejte do těsta a část si dejte stranou na závěrečné posypání.
Plňte formy na muffiny( papírové a silikonové nemusíte vymazávat, pokud máte plechové nebo jiné formy, vymažte je, aby se zabránilo přichycení) do 3/4 a následně dejte do předem vyhřáté trouby na 180 stupňů Celsia na 20-30 minut.
Kontrolujte. 
Pokud do nich zaboříte párátko a vyndáte ho čisté, muffiny jsou připraveny!

Vychutnejte si křupavý povrch, nadýchaný vnitřek a fantastické spojení chutí. Nemusím vám ani říkat, že návštěva, či kdokoli jiný, komu je nabídnete, vás zahrnou pochvalami.

A kdo čas od času nemá rád polechtání ega, že?

BON APPÉTIT.