Čokoládovo-dýňová bábovka.

Čokoládově-čokoládová dýňová senzace

low-fat oil-free vegan cruelty-free eggless dairy-free healthy gluten-free


Mít alergii stojí za ošoupanou bačkoru!
Kdo je v tom se mnou?
Věřím, že většina z vás.

V dnešní době patří mezi nejčastější ta na lepek. 
Ačkoli mě osobně se to netýká, mám v okolí známé, kteří tím trpí. 
Nemohou křupavé rohlíčky, chléb, croissanty a jiná potěšení. Jejich bezpečné pečivo sice existuje, ale jeho struktura a chuť jazyku příliš nevyhovuje. 
Většinou.
Když jsem byla v hubnoucí fázi (inu, v podstatě v ní stále jsem, ale není tak intenzivní, jako před dvanácti kily), nahradila jsem klasické pečivo bezlepkovým. Nebylo to z nějaké osvěty, spíš z toho, že se pečivo nacházelo v sekci ,,mezi zdravými"potravinami.
A nejenže nebylo zdravé (takže dobrývečér milionu éček), bylo i takové ... zkrátka divné.
A hlavně se drobilo, neboť požadovaná funkce glutenu prostě chyběla.

Takže soucítím se vámi všemi, kdož trpíte touto intolerancí. 

Mně osobně neuvěřitelně sžírá, když si nemůžu dopřát něco lahodného a řádně uspokojivého - ne že by se to dělo často.
A vadí mi to i za vás.

Proto jsem se rozhodla péct pro vás častěji, milí gluteňáci.
A to tak, aby chuťové buňky všech (mudlů i gluteňáků)byly zcela uspokojeny!

Vzhledem k tomu, že nám nastal podzim, spolu s jarem to nejúžasnější období (mluvím o tom barevném podzimu, ne vypelichaném), rozhodla jsem se vytvořit něco z nejtypičtejší, podzimní, Amerikány zbožňované plodiny.
 A sice dýně.

Pojďme si tedy zadýňovat!

2 hrnky pohankové mouky ( jedna z mála - pokud vůbec - muk, které lepí i bez glutenu)

1/2 hrnku kakaa holandského typu

1/2 hrnku rýžového, nebo vámi preferovaného mléka, či vody
Jedna menší dýně Hokkaidó
Půl lžičky jedlé sody
Lžička kypřícího prášku ( ideálně bez fosfátů )
Datlový sirup, či jiné sladidlo
Vysokoprocentní čokoláda (mám ráda Amore Bio )

Postup:
Pokud patříte mezi šťastlivce s mixéry, máte v podstatě vyhráno. 
Přichází ta nejtěžší část.
Nejprve se musí nakrájet a oloupat dýně.
Uf.

(ještě k její velikosti - záleží na vašem odhadu. Bábovku jsem dělala jako všechny recepty by voko. Zkrátka vyberte tu dýni, která vám padne do oka, a použijte přiměřené množství dužiny. 
Dyťste šikovní!)

Dýni rozkrojíme vejpůl a vydlabeme lžící semínka. Nožem opatrně okrajujeme slupku. 
Víte co? Tady máte návod. Já to dělala podle něj. Mnohem lepší, než mé vysvětlování, uvidíte.

Po oloupání ji nakrájejte na drobné kusy - u toho jsem se neuvěřitelně vztekala, neboť mi klouzala a lítala po kuchyni - a hoďte do mixéru. Mixujte, dokud nebude nadrobno nasekaná. 
Posléze přidejte suché ingredience a mléko(či vodu).
Mixujte.
(Pokud nemáte mixér, budete ji muset nastrouhat, to vám nezávidím. 
Upřímně.)
Těsto by mělo být řidší konzistence, proto pokud se vám bude zdát příliš tuhé, přilévejte po troškách vodu, dokud to nebude tak akorát.
Přidejte sladidlo dle chuti.
Otestujte. 

Je to mňam
Pak nalijte těsto do formy na bábovky a dejte do předem vyhřáté trouby na - 175 stupňů Celsia - cca 30 minut.

Není to mňam?
Dle chuti a fantazie doplňte čímkoli, co si zamanete.

Průběžně kontrolujte stav bábovky. Její konzistence bude vláčná, proto se nelekejte. Nejlépe bude, když do ní zapíchnete párátko. Pokud jej vytáhnete bez větších kusů, měla by být hotová. 
Ovšem, záleží hlavně na vaší prozřetelnosti.
Někdy se při kouzlení v kuchyni objevují nečekané zákeřnosti.

Až bábovku vyndáte a dáte vychladnout, přijde druhý, lahodně čokoládový čas.
Dejte horkou vodu do hrnce a následně na sporák vařit, až začne bublat, dejte na ní hlubší talíř a na něj nasypte nasekanou tabulku čokolády. Při tom dávejte velký pozor! Čokoládu neustále míchejte, aby se nepřipalovala. Můžete přidávat i trošku vody pro větší tekutost. 
Buďte velice opatrní jak na talíř, čokoládu, tak na vás samotné.

Tohle je můj systém tavení. Pokud máte jiný, bezevšeho se jím řiďte.

Až nastane čas, vyklepte bábovku z formy na talíř a polijte čokoládou. 
Voilá!

Mňamka, co? A ta vůně!
Pozn.:
Do těsta, či na hotovou bábovku můžete dát cokoli, co si vaše srdce žádá!
Na čokoládu lze nasypat i nasekané oříšky(další podzimní dar), dají dezertu skvělý kik. Žel, ty jsem neměla. 
Můžete je dát i do těsta, ale nebuďte příliš štědří, protože ačkoli jsou zdravé, jejich dávkování se dá lehce přehnat a z dezertu bude vysoce tučná záležitost. 
Tuk, i když menší množství, zde představuje už kakao
Ale sem tam ...

Dýně dává bábovce parádní vláčnost a výjimečnou chuť, spoustu bílkovin, vitamínů a minerálů. Pohanková mouka zas rutin(bojovník proti popraskaným žilkám), pevnou strukturu a žádný lepek. A kakao? Inu, to snad nemusím ani psát..

BON APPÉTIT.