Ovesno-jablečné perníkové lívance

That's what I'm talking about!
low-fat vegan cruelty-free eggless dairy-free healthy yummy
Jak už jsem říkala. Jablka jsou plody stromů. Můžeš je grilovat, vařit, smažit, píct, pražit, dělaj se jako kebab po kreolsku, krém z jablek, se smetanou, s majonézou, s olejem, jablka s ananasem, s citrónem, kokosem, na pepři, polívky, dušený jablka, saláty, s bramborama, do hamburgerů, do sendvičů. A to je asi tak všechno.

Jablka jím prakticky každý den, jsou levná a dobrá.
Má snídaně byla poslední měsíce neměnná a rychlá. Ovesné vločky, skořice (v poslední době jsem ji nahradila perníkovým kořením..hodně dobré rozhodnutí!), kápnout javorový, či datlový sirup, zalít horkou vodou, přidat sojový jogurt, vlašské ořechy a jablka.
Je to dobré, je to nutričně bohaté..nicméně po čase trochu otravné.
Občas jsem se přistihla, jak koukám na mísu jablek se znechuceným pohledem.
Měla jsem jablek po krk.

A to dokonce, i když vím, že to jsou ,,kulaté lékárny", které detoxikují, bojují proti infekcím, posilují imunitu a dokonce omlazují.
Inu, člověk někdy bývá nevděčný protiva.

Jedno deštivé ráno jsem se zase otráveně dovalila do kuchyně k míse jablek a nevím, jestli ta znechucenost byla nad těmi jablky, nebo nade mnou, že jsem tak líná po ránu přemýšlet nad snídaní a trochu si s ní pohrát..
Těžko říct.
Nicméně v tu situaci mne cosi osvítilo. Dostala jsem chuť na lívance a nebyla jsem (výjimečně) líná.. jala jsem se tedy tvořit perníkovo-ovesno-jablečné lívance.
A výsledek?

Nirvána!

Je to přesně ten typ lahůdky - a samozřejmě zdravé, nutričně bohaté -, který potřebujeme k čaji, kávě, pro zamračenější dny a chladné počasí, jež přímo vybízí k válení se v posteli, nošení vytahaných svetrů, nekonečnému rozmazlování apod.
Vy víte o čem mluvím.

Co potřebujeme:
2 hrnky ovesných vloček
1-2 jablka
Sójový jogurt
Perníkové koření
Půl balíčku kypřícího prášku
Sladidlo dle preferencí (já osobně preferuji javorový, nebo datlový sirup)
Kokosový olej na smažení


Postup:

Řeknu vám to upřímně.. pokud máte mixér, jste vítěz! 
Pokud ne.. no, něco vymyslíme.
Nejprve si nameleme ovesné vločky. Hodíme je do mixéru a mixujeme, dokud nedostanou konzistenci strouhanky, či hladké mouky. Následně do něj hodíme na kostky nakrájené jablko a mixujeme, dokud se krásně nepromísí. 
Jestliže se nám zdá, že je jablka málo, a převážná většina je tvořena z vloček, postupně přidáváme další kousky jablka.
Mixujeme.
Přidáme perníkové koření dle preferencí, půlku kypřícího prášku a sladidlo - opět dle preferencí.
Následně přihodíme cca 1-2 plné lžíce sojového jogurtu, to aby těsto mělo těstovitější konzistenci. 

Jestliže nemáme mixér a máme mlýnek, hodíme do něj vločky. Meleme, meleme, dokud nemáme požadovanou konzistenci. Á nébó si můžete koupit malé vločky od Alnatury, jsou lehce rozemleté. 

Hodíme do mísy a přidáme nastrouhané jablko a zbytek ingrediencí, promícháme.
Na médium rozehřátou pánev kápneme kokosový olej a postupně pomocí lžic - v mém případě lžíce a prstu - tvoříme na pánvi placky.
Hlídáme, čmucháme dokonalou opojnou vůni. Jakmile je jedna strana opečená, otočíme jí, abychom měli lívanec z obou stran pěkně opečený.
Výslednou lahůdku šoupeme na talíř. 
Pokud jsme placky během tvorby ještě nesnědli, můžeme je polít javorovým sirupem, nakrájet k nim jablka, či přidat oříšky.

Prostě lahoda.

BON APPÉTIT








Fotky jsou ilustrační. Momentálně nedisponuji dobrým prostředím a aparátem pro lahodné snímky. Hopefully soon. :)