Vegan majonéza (s uzenou paprikou)

Say whaaaat?

low-fat healthy delish vegan guilt-free eggless cruelty-free dairy-free

No ano. Čtete správně. 
Majonéza. A vegan.
Je to vůbec možné? 

Ano je!
A ke všemu je D-E-L-I-K-Á-T-N-Í!

Nikdy jsem nebyla fanda majonézy. Když už, tak tatarky, která jde dokonale k bramborám.
Vždy mi bylo úplně fuk, co obsahují.

Když jsem se začínala zajímat o štítky na potravinách, zjistila jsem, že majonéza a tatarka obsahují ingredience, které ve svém těle nepotřebuji. I když výrobci tvrdí, jak je olej, který přidávají, zdraví prospěšný. Ano, v případě oleje lisovaného za studena. Troufám se ovšem domnívat, že v takové masové výrobě  používají ten rafinovaný. Protože je levný.
A tak jsem tatarkovala jen občas.

Po zveganizování jsem na nějakou tatarku a majonézu vůbec nemyslela. Mé obědy a večeře se bez ní vždy obešly.

Změna nastala před pár dny, kdy jsem si prohlížela všechny možné druhy vegan hamburgrů. Nebudu lhát, málem jsem z těch všech lahodných obrázků samou chutí zešílela!
A takový správný burger potřebuje správný dresink!
Jala jsem se tedy hledat recepty na vegan majonézu .
Ovšem k mé smůle byl všude rostlinný olej.

Meh.
K bramborám prostě patří majonéza, tatarka, či jiný dresink. 
 Já razím takzvaně vysokosacharidový styl stravování. To znamená, že takových 70% z mé stravy tvoří sacharidy a 15/15% tvoří bílkoviny a tuky.

O tom později.

Takže tedy k té majonéze... všude byl přidáván rostlinný olej, a i když je to věc zdravá - mluvíme-li o oleji lisovaném za studena -, je to také věc velice tučná.
Já když jím, jím hodně. A vím, že kdybych měla kotel brambor a kotel majonézy, sním to.
Nechci se omezovat. 
V případě, že bych si majonézu s obsahem rostlinného oleje dala, omezovat bych se musela. 
A to nechci.

Proto jsem se jala vymýšlet majonézu, která bude nejen lahodná, ale i zdravá a nízkotučná...

Voilá! 

Povedlo se a zde máme ingredience, které potřebujeme:

90 gramů bílého tofu (použila jsem Lunter)
lžičku krémžské (nebo klasické) hořčice
lžičku citrónové šťávy
sůl
pepř
zarovnanou lžičku uzené papriky
kurkumu
Postup:

Přátelé, je to jednoduché.
Nakrájíme bílé tofu. 
Do hluboké misky, či hrnku, dáme hořčici, špetku kurkumy pro barvu, citrónovou šťávu a zmíněné nakrájené tofu.
Vezmeme tyčový mixér a začneme mixovat do hladka. Pokud preferujete tekutější konzistenci, přidávejte po lžičkách vodu dokud nedostanete požadovanou formu. 
Nyní přidáme dle chuti sůl, pepř.
Mixujeme a otestujeme!
 Pokud nám to chutná, máme hotovo!
Toto je recept na ,,klasickou" majonézu, se kterou můžete různě kouzlit. Myslím si, že když k ní přidáte nakrájené nakládané okurky, budete mít také nízkotučnou, lahodnou tatarku.
Ovšem pokud chcete postoupit o level víš, přidejte lžičku uzené papriky, jako jsem to udělala já.
Je to dokonalost!
Tohle koření se stalo mým současným favoritem!

Hotovu majonézu používejte k jakémukoli pokrmu dle libosti!
Co třeba k burgru? 


BON APPÉTIT










Fotky jsou ilustrační. Momentálně nedisponuji dobrým prostředím a aparátem pro lahodné snímky. Hopefully soon. :)