BIKINI SEZONA

UŽ ZASE?!


Ach, jakoby to bylo včera. Pořád slyšíte doznívat ohňostroj, dojídáte cukroví a dopíjíte likéry. Koukáte v emhádéčku ze zamlženého okna na šedé ulice a sem tam si na něj nakreslíte srdíčko, nebo prostě nějaký patvar. Venku se choulíte do teplého kabátku a v hlavě vám běhají odvážné plány, které vás konečně dokopou k tomu tělu, se kterým to natřete všem u vody. Ta holka, co si vás kriticky prohlídla u vody? Ha, co na to říkáš teď?! A co váš bejvalý, kterého máte pořád v přátelích na sociálních sítích a není tedy vyloučeno, že vaši fotku v bikinách uvidí? O tohles přišel, chlapečku!
Vaše srdce bije radostí a mysl se zaplavuje optimismem a ocelovým rozhodnutím, že od pondělka teda začnete...

,,No počkej, v pondělí jdeme přece na tu večeři, co plánujeme už dost dlouho. To by mi moc nehrálo do karet, že jo. No a ve čtvrtek máme ten firemní raut, no a v sobotu jdeme na ten ples a tam si určitě dáme nějaký to vínko a nějakej ten chlebíček... 
Ne, ne víš co? Začnu od toho dalšího pondělí, protože to mám jistotu, že tam fakt nic nemám a můžu začít pěkně zvostra!" 


,,Hm, tak dneska jsem to fakt nevychytala. Dala jsem si to lattéčko ve Starbucks s borůvkovym muffinem. No ale když mě Dáša zvala? Tak snad neřeknu ne. Zítra začnu, se nic nestane. Jeden den nic neudělá."

,,V úterý začínat?! Nesmysl!"

A než se nadějete, je tu půlka května. Věděli jste, že se to blíží. Už od března se v magazínech objevovaly stále častější náznaky blížící se hororové sezony. A následně bylo přitvrzeno plakátama s čtyřicetikilovejma modelkama v bikinách. Ale vy jste je ostentativně ignorovali s tím, že od zítřka přece začnu a mám čas. A nyní s jedným vyděšeným okem upřeným na kalendář lustrujete internet ve snaze najít co nejméně namáhavou dietu s co nejrychlejšíma výsledkama Ze všech stran na vás křičí reklamy na NEUVĚŘITELNĚ účinný prostředek, který zajistil jisté paní H. z Ostravy úbytek na váze 26 kg během 6 týdnů, prostředky, které vymažou celulitidu ze stehen za 24 h a jedno jednoduché pravidlo, díky kterému zhubnete ,,z břicha" 5 kilo. Čtete si o dietě octové, smoothie a proteinové.. a dietě s javorovým sirupem a kayenským pepřem. Projíždíte Instagram s fit&healthy tématikou.. Jste rozhodnuti všechno zkusit a od TOHO ZÍTŘKA teda jako začít a minimálně hodinu denně cvičit s Džilijen. MINIMÁLNĚ!



Načež odhalovací sezona dorazí a vy veškeré plány na transformaci odkládáte na neurčito, protože když jste do teďka nezačli, tak startovat nyní je blbost. Poznáváte se?
Já jo. Bylo to tak každoročně. Od ledna jsem plánovala velkolepou červnovou šou. Moje vidiny mě vykreslovaly jako plážovou sexbombu, která ve zpomaleném tempu vychází z vody. Nemusí zastrkávat břicho a celulitida se jí vyhýbá obloukem. No.. a vždycky to dopadlo opačně. Samozřejmě. Nastal červen a já začala panikařit. Všechny šortky, tílka, sukně a co hůř.. plavky .. jsem přejížděla očima s hlasitými povzdechy, tahala se za břicho, stehna a každé zrcadlo proklínala.
A tak jsem se rozhodla vykašlat na to, jak vypadám, a užívat si léto plnými doušky. 

Jenže...


Jednoho krásného dne, kdy jsem si prohlížela fotky, které jsme ten den na výletě v Chorvatsku pořídili, narazila na neforemnou bílou postavu v nepadnoucích plavkách.. neudržela jsem se a rozbrečela. Proč mi nikdo nic neřekl?! Mohla jsem se tomu všemu vyhnout! Nejela bych k moři a nemusela se na to koukat! Jak teď doklepu zbytek dovolený?! 

Inu... dovolenou jsem doklepala a po příjezdu do Čech jsem se rozhodla, že už se tak v životě cítit nechci. Ze dne na den jsem začala přemejšlet nad jídlem a seznámila se s Džilijen. Překvapivě jsem objevila prvně Killer Abs a ne super populární 30 Day Shred. Kila šla dolů takřka okamžitě. Oh, dobrývečer.. já mám nějakej pas?
Stále více lidí si začalo všímat mé změny a mé sebevědomí pomalu stoupalo. Následně padl březen, duben a květen.. a ten zatracený červen tu byl zase. A co já?
Myslíte si, že jsem se díky cvičení a zdravému jídlu cítila skvěle? Nebudu lhát, byla jsem pyšná na to, co jsem zvládla. Cítila jsem se lépe... ale i tak mě bikini sezona srazila na kolena. Kurňa proč?! Vždyť jsem ušla takový kus cesty! No jó, ale ty nemáš to břicho jako ta modelka z háemkový reklamy a mrkni na stehna.. cvič si jak chceš, stejně tam budeš mít celulitidu. Když si vezmeš šortky, všichni se budou koukat. Ou, a podívej na to, jak ti přetejkaj boky. Čerstvě upečenej muffin k servírování! 

Tak v čem je ta chyba? Určitě víte, kam mířím. K postoji k sobě samé. Neměla jsem dostatek ocenění jak pro své tělo, tak pro sebe samou. Masivní masáž fotošopovanejma modelkama a nedostatečná sebedůvěra mi zase zkazily léto.
Rok se s rokem sešel a já jsem v tom byla zase. Stejnej scénář. Paráda.
Nastal rok dvatísícešestnáct a my s kámošema udělali cvičící čelindž. Budeme tři měsíce makat podle programu Šóna Tý T 25 a na naší dvoutýdenní dovolený na Mljetu budeme super sexy! A protože jsme lidi, z 8 účastníků to dotáhli jen tři stateční. 

Na Mljet jedu tendle pátek. Cvičila jsem? No ano, cvičila. Poctivě. A jak se cítím? Stejně jako roky předtím. Nejistá, vzteklá, nesnáším pohled na šortky a plavky už vůbec ne. V hlavě mám, že to všechno bylo na velký vědro ničeho. Teda cítila. Až doteďka. Teď jsem se naštvala!

Kurňa, to si budu zase zbytečně kazit léto? Tak podivej, Javore, cpeš do sebe samý zdravý (a semtam hříšný, že jo..ehm) věci a 5 dní v tejdnu z tebe lije pot. Jestli mi zase začneš kdákat něco o stehech a špeku pod pupíkem (jo, ten jak je vyšpulenej, i když poctivě zatáhnete břicho), tak se už neznám! Ty se teď vykašleš na věčný civění do zrcadla a užiješ si léto! Na světě je více než jen nějaká postava! Jsi zdravá? Jo! Máš co jíst, kde spát a čím se přikrýt? Jo! Tak sklapni a užívej si!

Nebudu vám mazat med kolem pusy. Jíst zdravě a cvičit je důležitý. Vaše tělo a mysl vám v mnohém poděkujou. Není to ovšem to nejhlavnější. Já to mám ráda, ale jak je vidno, můj vnitřní skřet mě bude pořád kritizovat. Na prvním místě je bejt šťastnej a mít se rád! Nebudete nikdy nikým jiným, než právě vámi. A to celý život. Vy jste svůj nejčastější společník, nejvěrnější přítel, který zná všechny myšlenky, plány a sny... takže nenávidět se by bylo na prkno, no ne? Známej verš říká ,,Miluj bližního svého jako sám sebe."
Jsem si jistá, že svoje bližní chcete zahrnovat maximální láskou. Tak začněte u toho nejhlavnějšího. U vás. Vy si to prostě zasloužíte. Chcete cvičit? Cvičte. Nechcete? Necvičte. Jestli vás šťastným dělaj dřepy, očisty nebo koláč.. to je úplně jedno. Tak dlouho, dokud neubližujete sobě ani druhejm... dělejte, co vás dělá happy jak dva grepy. A na blbý pohledy a poznámky se vykašlete. Jsou to blbečkové.

Užívejte si nejen léto na maximum!


PS: jak mít ,,bikini body"? Mějte tělo. Oblečte si bikini.


B.